Friday, December 18, 2015

FACEBOOK FAKES

အိုဟုိကလပ္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ဝိတ္ခ်လိုသူမ်ားအတြက္ Facebook ေပၚမွတစ္ဆင့္ဓါတ္စာမ်ားေရာင္းခ် ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေသာ Online  ျဖန္႔ျဖဴးေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ မၾကာေသးမီက သတင္းေခါင္းစီးမ်ားတြင္ လစဥ္ဘတ္ တစ္သန္းခန္႔ဆံုးရႈံးရေၾကာင္း သတင္းမ်ားပါဝင္လာခဲ့သည္။ အေၾကာင္းအရင္းမွာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ ကုမၸဏီ၏ စာမ်က္ႏွာအတုမ်ားဖန္တီးကာ ေငြလိမ္လည္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသျဖင့္ အလိမ္ခံရသည့္ ေဖာက္သည္မ်ားကို ေလ်ာ္ေၾကး မ်ား ေပးေဆာင္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။
အိုဟို၏ ေဈးကြက္ေဖာ္ေဆာင္ေရး MD သာႏုကင္ဆီရီဒူးဇစ္ေဝါင္းကေျပာသည္မွာ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဖာက္သည္ေတြဟာ Oho ရဲ႕ တရားဝင္စာမ်က္ႏွာမ်ားႏွင့္ ေရာေရာင္စာမ်က္ႏွာအတုမ်ား အၾကားအတုအစစ္ခြဲရအလြန္ခက္ပါတယ္” သူကဆက္လက္ ေျပာၾကားခ်က္အရ “သူတို႔ရဲ႕ထုတ္ကုန္ေတြကို ဝယ္ယူလာၾကမဲ့ ေဖာက္သည္ေတြကို ဆြဲေဆာင္ျဖားေယာင္းဖို႔ ဒီျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူေတြဟာ အစစ္နဲ႔တူတဲ့ Website (သို႔မဟုတ္) ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေတြကို ဖန္းတီးၾကတယ္” ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ အီလက္ထရြန္းနစ္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္မႈ (e-commerce) ဟာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ က်ဆင္းေနတယ္။ ဒါဟာ ႏိုင္ငံစီးပြားေရး က်ဆင္းတာေၾကာင့္သာမက ယခုကဲ့သို႔ Online လိမ္လည္မႈမ်ားေၾကာင္းလည္းပါပါသည္။ အိုဟိုကလပ္သည္ သာဓကတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ အိုဟိုကလပ္သည္ လစဥ္ဘတ္သန္းတစ္ရာနီးပါး ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွ ဝင္ေငြမ်ားရေနေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ နံပါတ္တစ္ဝင္ေငြ ဖန္တီးႏိုင္သည့္ ကုမၸဏီျဖစ္သည္ဟုဆိုပါသည္။ ကုမၸဏီသည္ ေဖာက္သည္တစ္သန္းခန္႔ရွိၿပီး ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေၾကာ္ျငာအတြက္ လစဥ္ဘတ္၁၀သန္းခန္႔သံုးစြဲပါသည္။ ယင္း၏ အလွအပျပဳျပင္ေရးႏွင့္ ဝိတ္ခ် ကုန္ပစၥည္းႏွစ္မ်ိဳး မွ လစဥ္ (၅၀)ရာခုိင္းနဳန္းတိုးတက္လာသည္ဟု အိုဟိုက ဆိုပါသည္။
ထိုေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွ အလိမ္စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ကုမၸဏီ၏ တရားဝင္စာမ်က္ႏွာေပၚမွ ဘဏ္ေငြစာရင္းႏွင့္မတူ ကြဲျပားေသာ ဘဏ္ေငြစာရင္းအမွတ္ကို ေဖာက္သည္မ်ားအားေပးထားပါသည္။ “အခ်ိဳ႕ေဖာက္သည္မ်ားကို အိုဟို၏ေငြစာရင္းနံပါတ္ ေျပာင္းလဲထားေၾကာင္း ေငြလြဲလွ်င္ ေငြစာရင္းနံပါတ္အသစ္သို႔ လႊဲေျပာင္းပါရန္ အသိေပးထားေၾကာင္း ေျပာၾကားထား ေၾကာင္း”  သာႏုကင္ကေျပာသည္။ ဆက္လက္၍ ဒီလိုဟာက ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူေတြ အေနနဲ႔ လိမ္နည္းေပါင္းမ်ားစြာထဲက သံုးေလ့ရွိတဲ့လိမ္နည္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အိုဟို အလိမ္စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာ ပစၥည္းအသစ္ေတြေပၚမွာ အထူးစပါယ္ရွယ္ Discount ပါတယ္ ဆိုၿပီး တကယ္ စင္စစ္ သူတို႔မွာ ဘာေရာင္းစာရာမွ မရွိပါဘူး။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အမွန္တကယ္ ေရာင္းခ်ပစၥည္းေတြေပၚမွာ ဘာ Discount မွမရွိေၾကာင္းေၾကာ္ျငာထားပါတယ္၊ အဲဒီေၾကာ္ျငာ ထားတဲ့ အထူးေဈးႏႈန္းေတြဟာ တကယ္မဟုတ္ပါဘူး”
ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူေတြ သူတို႔ဒုကၡေပးရမဲ့သူေတြကို ရွာေနခ်ိန္မွာ အိုဟိုရဲ႕ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ မွတ္ခ်က္ေရးလာၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ေဖာက္သည္ျဖစ္လာမဲ့သူေတြကို မွတ္ခ်က္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ကယ္ေပါက္ေလး တစ္ခုျဖစ္ပါလာတယ္။ (မွတ္ခ်က္မ်ားက ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူေတြကို ေဖာက္သည္ေတြဆီ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္ႏိုင္ေစၿပီး ဒီစာမ်က္ႏွာဟာ တကယ္အစစ္လား စူးစမ္းဖို႔ ေဖာက္သည္ေတြဆီကို အၾကံဥာဏ္ေပးသလိုျဖစ္ပါတယ္။)
လိမ္လည္ခံရသူေတြကို ရဲကိုအေၾကာင္းၾကားဖို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ကံဆိုးတာ တစ္ခ်က္က တရားဝင္အေရးယူဖို႔ ဆံုးျဖတ္တဲ့ေဖာက္သည္မ်ားအေနနဲ႔ ဒီလိုတိုင္ၾကားဖို႔ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းကို စိတ္ပ်က္ေစပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တရားဝင္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုက အလားတူဆယ္ႀကိမ္ထက္မနဲ တိုင္ၾကားသူရွိမွ အဲဒီကိစၥကို လိမ္လည္မႈ ရယ္လို႔ ယူဆတယ္။ ဥပေဒက်င့္ထံုးေတြက အခ်ိန္ေတြၾကာေစၿပီး ဒုကၡေရာက္ရသူမ်ားကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္အတြက္ေျဖရွင္း တိုက္ပြဲဝင္ဖို႔ရာကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ စိတ္ပ်က္ေစတယ္။
“အဲဒီလို လိမ္လည္ျခင္းခံရတဲ့ ေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ ျပသနာကို အစကနဦး ေျဖရွင္းတဲ့အေနနဲ႔ ပစၥည္းေတြကို အစံုလိုက္ေပး လွဴျခင္းျဖင့္ အစားထိုးေပးခဲ့တယ္ က်ေနာ္တို႔ ဒီလိုမလုပ္ရင္ က်ေနာ္တို႔ေဖာက္သည္ေတြ အေပၚဘယ္တရားမလဲ၊ ဒါအျပင္ ေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ (လိမ္လည္မႈအေပၚ)သတိေပးခ်က္ေတြကို ျဖစ္ႏိုင္သမွ်အမ်ားဆံုးစုေဆာင္း ဖို႔ႀကိဳးစားတယ္။ ဒါေပမဲ့ျပသနာက အဓိကအားျဖင့္နယ္ဖက္မွာေနတဲ့ ေဖာက္သည္ေတြက သူတို႔ရဲ႕ ေဒသအာဏာပိုင္ေတြဆီကို ဘယ္လိုခ်ဥ္းကပ္ရမယ္ဆိုတာ ေတာင္မသိၾကဘူး” လို႔ MD ကေျပာတယ္၊ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ အိုဟိုရဲ႕ကုန္ပစၥည္းေတြကို ဝယ္ယူသူေတြရဲ႕ Bill ဟာ ဘတ္ ၁၀၀၀ ကေန ၄၀၀၀ ဖိုးေလာက္အထိဝယ္ၾကတယ္၊ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူေတြက ေဖာက္သည္အသစ္ေတြ (သိုမဟုတ္) ဘတ္ ၄၀၀၀ ထက္မနဲဝယ္တဲ့ ဝယ္သူေတြအေပၚ ပစ္မွတ္ထားၾကသည္။
ေလးႏွစ္ခန္႔အလုပ္လုပ္ခဲ့ၿပီးမွ အိုဟိုကလပ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ႏွစ္လည္ကမွစၿပီးမမွန္မကန္ လိမ္လည္ေတာင္းဆိုျခင္းမ်ား စတင္ၾကံဳေတြ႕ရပါသည္။
“ကုမၸဏီမွာ ဒီလိုျပသနာေတြဂရုစိုက္လုပ္ေဆာင္ဖို႔ အထူးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ထားရွိၿပီးၿပီလို႔ သာႏုကင္ကေျပာပါတယ္။” အားလံုးေသာ လိမ္အညာစာမ်က္ႏွာအမည္ေတြကို စုေဆာင္းၿပီး က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ေဖာက္သည္ေတြဆီကို နာမည္ပ်က္စာရင္း သြင္းၿပီး စာမ်က္ႏွာမ်ားအျဖစ္ ေပးပို႔ပါသည္။
ေနာက္ထပ္ ျပသနာမ်ားကိုရွင္းဖို႔ အိုဟိုသည္ သူတို႔ပစၥည္းမ်ားကိုအာမခံထားသည္။ ထို႔ေၾကာင္ အာမခံကုမၸဏီသည္ အလိမ္အညာစာမ်က္ႏွာပါ ပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ ေဖာက္သည္မ်ားအႏၱရာယ္က်ေသာေၾကာင္း ေသခ်ာေတြ႕ရလွ်င္ ကိစၥတစ္ခုခ်င္းအလိုက္ ဘတ္၁၀သန္းေပးပါလိမ့္မည္။
ေဖာက္သည္မ်ားဖက္ကလည္း မိမိတို႔ထံေပးလိုေသာ ေထာက္ပံ့ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ႏွင့္ စာတိုက္စနစ္တို႔၏ ျဖန္႔ေဝပို႔ေဆာင္ေရး ေဆာင္ရြက္ပံုမွတစ္ဆင့္ ေျခရာခံႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ကုမၸဏီသည္ ေဖာက္သည္မ်ား ကုန္ပစၥည္းမ်ားႏ်င့္ ပတ္သက္၍ ပိုမိုတိက်စြာ စစ္ေဆးႏိုင္ေစမည့္ GPS စနစ္သံုးေျခရာခံစနစ္သံုးေျခရာခံစနစ္ကို တည္ေဆာက္အသံုးျပဳမည့္ ေထာက္ပံ့ ပို႔ေဆာင္ေရးကုမၸဏီႏွင့္ အတူလက္တြဲလုပ္ကိုင္ေနၿပီျဖစ္ေပၚသည္။
ေဖာက္သည္မ်ားႏွင့္ဆက္ဆံမႈစီမံခန္႔ခြဲေရးစနစ္ (Customer Relationship Management System) ကဲ့သို႔အလုပ္လုပ္မည့္ စီမံခန္႔ခြဲေရး Software System တစ္ခုအတြက္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ၿပီးျဖစ္သည္။ “ဤအနာဂါတ္သည္ က်ေနာ္တို႔ကို ကိုယ့္ေဖာက္သည္မ်ားအေၾကာင္း ပိုမိုနားလည္ေစမည္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္ဟာကိုလိုမည္၊ သို႔မွသာ က်ေနာ္တို႔က လိုတဲ့အခ်ိန္မွာ လိုတဲ့အရာကို ညိွႏႈိန္းေပးႏိုင္မည္” ဟု သာႏုကင္ကေျပာပါတယ္။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကိုတြင္က်ယ္စြာသံုးလာၾကၿပီျဖစ္ေသာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြက္ e-commerce စနစ္ကို တစ္စတစ္စက်င့္သံုးလာ ေနေသာ က်ေနာ္တို႔အတြက္ သတိထားစရာ လိမ္လည္မႈမ်ိဳးကို တင္ျပလိုက္ရေလသည္။

ေလ့လာသူတစ္ဦး

FACEBOOK FAKES

အိုဟိုကလပ်သည် ထိုင်းနိုင်ငံမှာ ဝိတ်ချလိုသူများအတွက် Facebook ပေါ်မှတစ်ဆင့်ဓါတ်စာများရောင်းချ ဖြန့်ဖြူးရောင်းချသော Online  ဖြန့်ဖြူးရေးလုပ်ငန်းတစ်ခုဖြစ်ပါသည်။ မကြာသေးမီက သတင်းခေါင်းစီးများတွင် လစဉ်ဘတ် တစ်သန်းခန့်ဆုံးရှုံးရကြောင်း သတင်းများပါဝင်လာခဲ့သည်။ အကြောင်းအရင်းမှာ ဖေ့စ်ဘွတ်ခ် စာမျက်နှာများပေါ်တွင် ကုမ္ပဏီ၏ စာမျက်နှာအတုများဖန်တီးကာ ငွေလိမ်လည်မှုများ ပြုလုပ်ကြသဖြင့် အလိမ်ခံရသည့် ဖောက်သည်များကို လျော်ကြေး များ ပေးဆောင်ရသောကြောင့် ဖြစ်လေသည်။
အိုဟို၏ ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်ရေး MD သာနုကင်ဆီရီဒူးဇစ်ဝေါင်းကပြောသည်မှာ “ကျွန်တော်တို့ ဖောက်သည်တွေဟာ Oho ရဲ့ တရားဝင်စာမျက်နှာများနှင့် ရောရောင်စာမျက်နှာအတုများ အကြားအတုအစစ်ခွဲရအလွန်ခက်ပါတယ်” သူကဆက်လက် ပြောကြားချက်အရ “သူတို့ရဲ့ထုတ်ကုန်တွေကို ဝယ်ယူလာကြမဲ့ ဖောက်သည်တွေကို ဆွဲဆောင်ဖြားယောင်းဖို့ ဒီပြစ်မှုကျူးလွန်သူတွေဟာ အစစ်နဲ့တူတဲ့ Website (သို့မဟုတ်) ဖေ့စ်ဘွတ်ခ်တွေကို ဖန်းတီးကြတယ်” ထိုင်းနိုင်ငံရဲ့ အီလက်ထရွန်းနစ် ကူးသန်းရောင်းဝယ်မှု (e-commerce) ဟာ တစ်နိုင်ငံလုံးအတိုင်းအတာနဲ့ ကျဆင်းနေတယ်။ ဒါဟာ နိုင်ငံစီးပွားရေး ကျဆင်းတာကြောင့်သာမက ယခုကဲ့သို့ Online လိမ်လည်မှုများကြောင်းလည်းပါပါသည်။ အိုဟိုကလပ်သည် သာဓကတစ်ခုဖြစ်ပါသည်။ အိုဟိုကလပ်သည် လစဉ်ဘတ်သန်းတစ်ရာနီးပါး ဖေ့စ်ဘွတ်ခ်ပေါ်မှ ဝင်ငွေများရနေသော ထိုင်းနိုင်ငံ၏ နံပါတ်တစ်ဝင်ငွေ ဖန်တီးနိုင်သည့် ကုမ္ပဏီဖြစ်သည်ဟုဆိုပါသည်။ ကုမ္ပဏီသည် ဖောက်သည်တစ်သန်းခန့်ရှိပြီး ဖေ့စ်ဘွတ်ခ်ကြော်ငြာအတွက် လစဉ်ဘတ်၁၀သန်းခန့်သုံးစွဲပါသည်။ ယင်း၏ အလှအပပြုပြင်ရေးနှင့် ဝိတ်ချ ကုန်ပစ္စည်းနှစ်မျိုး မှ လစဉ် (၅၀)ရာခိုင်းနုန်းတိုးတက်လာသည်ဟု အိုဟိုက ဆိုပါသည်။
ထိုဖေ့စ်ဘွတ်ခ်ပေါ်မှ အလိမ်စာမျက်နှာပေါ်တွင် ကုမ္ပဏီ၏ တရားဝင်စာမျက်နှာပေါ်မှ ဘဏ်ငွေစာရင်းနှင့်မတူ ကွဲပြားသော ဘဏ်ငွေစာရင်းအမှတ်ကို ဖောက်သည်များအားပေးထားပါသည်။ “အချို့ဖောက်သည်များကို အိုဟို၏ငွေစာရင်းနံပါတ် ပြောင်းလဲထားကြောင်း ငွေလွဲလျှင် ငွေစာရင်းနံပါတ်အသစ်သို့ လွှဲပြောင်းပါရန် အသိပေးထားကြောင်း ပြောကြားထား ကြောင်း”  သာနုကင်ကပြောသည်။ ဆက်လက်၍ ဒီလိုဟာက ပြစ်မှုကျူးလွန်သူတွေ အနေနဲ့ လိမ်နည်းပေါင်းများစွာထဲက သုံးလေ့ရှိတဲ့လိမ်နည်းတစ်မျိုးဖြစ်တယ်လို့ ပြောပါသည်။ တစ်ချို့ အိုဟို အလိမ်စာမျက်နှာများပေါ်မှာ ပစ္စည်းအသစ်တွေပေါ်မှာ အထူးစပါယ်ရှယ် Discount ပါတယ် ဆိုပြီး တကယ် စင်စစ် သူတို့မှာ ဘာရောင်းစာရာမှ မရှိပါဘူး။
“ကျွန်တော်တို့ရဲ့ အမှန်တကယ် ရောင်းချပစ္စည်းတွေပေါ်မှာ ဘာ Discount မှမရှိကြောင်းကြော်ငြာထားပါတယ်၊ အဲဒီကြော်ငြာ ထားတဲ့ အထူးဈေးနှုန်းတွေဟာ တကယ်မဟုတ်ပါဘူး”
ပြစ်မှုကျူးလွန်သူတွေ သူတို့ဒုက္ခပေးရမဲ့သူတွေကို ရှာနေချိန်မှာ အိုဟိုရဲ့ စာမျက်နှာပေါ်မှာ မှတ်ချက်ရေးလာကြတဲ့ ကျနော်တို့ရဲ့ဖောက်သည်ဖြစ်လာမဲ့သူတွေကို မှတ်ချက်တွေက ကျွန်တော်တို့အတွက် ကယ်ပေါက်လေး တစ်ခုဖြစ်ပါလာတယ်။ (မှတ်ချက်များက ပြစ်မှုကျူးလွန်သူတွေကို ဖောက်သည်တွေဆီ တိုက်ရိုက်ဆက်သွယ်နိုင်စေပြီး ဒီစာမျက်နှာဟာ တကယ်အစစ်လား စူးစမ်းဖို့ ဖောက်သည်တွေဆီကို အကြံဉာဏ်ပေးသလိုဖြစ်ပါတယ်။)
လိမ်လည်ခံရသူတွေကို ရဲကိုအကြောင်းကြားဖို့ အကြံပြုပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ကံဆိုးတာ တစ်ချက်က တရားဝင်အရေးယူဖို့ ဆုံးဖြတ်တဲ့ဖောက်သည်များအနေနဲ့ ဒီလိုတိုင်ကြားဖို့ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းကို စိတ်ပျက်စေပါသည်။ ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့ တရားဝင်ပြောရမယ်ဆိုရင် အကြောင်းအရာတစ်ခုက အလားတူဆယ်ကြိမ်ထက်မနဲ တိုင်ကြားသူရှိမှ အဲဒီကိစ္စကို လိမ်လည်မှု ရယ်လို့ ယူဆတယ်။ ဥပဒေကျင့်ထုံးတွေက အချိန်တွေကြာစေပြီး ဒုက္ခရောက်ရသူများကို မိမိတို့ကိုယ်တိုင်အတွက်ဖြေရှင်း တိုက်ပွဲဝင်ဖို့ရာကို မျှော်လင့်ချက်မဲ့ စိတ်ပျက်စေတယ်။
“အဲဒီလို လိမ်လည်ခြင်းခံရတဲ့ ဖောက်သည်တွေရဲ့ ပြသနာကို အစကနဦး ဖြေရှင်းတဲ့အနေနဲ့ ပစ္စည်းတွေကို အစုံလိုက်ပေး လှူခြင်းဖြင့် အစားထိုးပေးခဲ့တယ် ကျနော်တို့ ဒီလိုမလုပ်ရင် ကျနော်တို့ဖောက်သည်တွေ အပေါ်ဘယ်တရားမလဲ၊ ဒါအပြင် ဖောက်သည်တွေရဲ့ (လိမ်လည်မှုအပေါ်)သတိပေးချက်တွေကို ဖြစ်နိုင်သမျှအများဆုံးစုဆောင်း ဖို့ကြိုးစားတယ်။ ဒါပေမဲ့ပြသနာက အဓိကအားဖြင့်နယ်ဖက်မှာနေတဲ့ ဖောက်သည်တွေက သူတို့ရဲ့ ဒေသအာဏာပိုင်တွေဆီကို ဘယ်လိုချဉ်းကပ်ရမယ်ဆိုတာ တောင်မသိကြဘူး” လို့ MD ကပြောတယ်၊ ပျမ်းမျှအားဖြင့် အိုဟိုရဲ့ကုန်ပစ္စည်းတွေကို ဝယ်ယူသူတွေရဲ့ Bill ဟာ ဘတ် ၁၀၀၀ ကနေ ၄၀၀၀ ဖိုးလောက်အထိဝယ်ကြတယ်၊ ပြစ်မှုကျူးလွန်သူတွေက ဖောက်သည်အသစ်တွေ (သိုမဟုတ်) ဘတ် ၄၀၀၀ ထက်မနဲဝယ်တဲ့ ဝယ်သူတွေအပေါ် ပစ်မှတ်ထားကြသည်။
လေးနှစ်ခန့်အလုပ်လုပ်ခဲ့ပြီးမှ အိုဟိုကလပ်သည် လွန်ခဲ့သောနှစ် နှစ်လည်ကမှစပြီးမမှန်မကန် လိမ်လည်တောင်းဆိုခြင်းများ စတင်ကြုံတွေ့ရပါသည်။
“ကုမ္ပဏီမှာ ဒီလိုပြသနာတွေဂရုစိုက်လုပ်ဆောင်ဖို့ အထူးလုပ်ငန်းအဖွဲ့တစ်ဖွဲ့ထားရှိပြီးပြီလို့ သာနုကင်ကပြောပါတယ်။” အားလုံးသော လိမ်အညာစာမျက်နှာအမည်တွေကို စုဆောင်းပြီး ကျနော်တို့ရဲ့ဖောက်သည်တွေဆီကို နာမည်ပျက်စာရင်း သွင်းပြီး စာမျက်နှာများအဖြစ် ပေးပို့ပါသည်။
နောက်ထပ် ပြသနာများကိုရှင်းဖို့ အိုဟိုသည် သူတို့ပစ္စည်းများကိုအာမခံထားသည်။ ထို့ကြောင် အာမခံကုမ္ပဏီသည် အလိမ်အညာစာမျက်နှာပါ ပစ္စည်းများကြောင့် ဖောက်သည်များအန္တရာယ်ကျသောကြောင်း သေချာတွေ့ရလျှင် ကိစ္စတစ်ခုချင်းအလိုက် ဘတ်၁၀သန်းပေးပါလိမ့်မည်။
ဖောက်သည်များဖက်ကလည်း မိမိတို့ထံပေးလိုသော ထောက်ပံ့ပို့ဆောင်ရေးစနစ်နှင့် စာတိုက်စနစ်တို့၏ ဖြန့်ဝေပို့ဆောင်ရေး ဆောင်ရွက်ပုံမှတစ်ဆင့် ခြေရာခံနိုင်တော့မည်ဖြစ်သည်။ ကုမ္ပဏီသည် ဖောက်သည်များ ကုန်ပစ္စည်းများနျင့် ပတ်သက်၍ ပိုမိုတိကျစွာ စစ်ဆေးနိုင်စေမည့် GPS စနစ်သုံးခြေရာခံစနစ်သုံးခြေရာခံစနစ်ကို တည်ဆောက်အသုံးပြုမည့် ထောက်ပံ့ ပို့ဆောင်ရေးကုမ္ပဏီနှင့် အတူလက်တွဲလုပ်ကိုင်နေပြီဖြစ်ပေါ်သည်။
ဖောက်သည်များနှင့်ဆက်ဆံမှုစီမံခန့်ခွဲရေးစနစ် (Customer Relationship Management System) ကဲ့သို့အလုပ်လုပ်မည့် စီမံခန့်ခွဲရေး Software System တစ်ခုအတွက် ရင်းနှီးမြုပ်နှံမှု ပြုလုပ်ပြီးဖြစ်သည်။ “ဤအနာဂါတ်သည် ကျနော်တို့ကို ကိုယ့်ဖောက်သည်များအကြောင်း ပိုမိုနားလည်စေမည်၊ ဘယ်အချိန်မှာ ဘယ်ဟာကိုလိုမည်၊ သို့မှသာ ကျနော်တို့က လိုတဲ့အချိန်မှာ လိုတဲ့အရာကို ညှိနှိုန်းပေးနိုင်မည်” ဟု သာနုကင်ကပြောပါတယ်။
ဖေ့စ်ဘွတ်ခ်ကိုတွင်ကျယ်စွာသုံးလာကြပြီဖြစ်သော ကျနော်တို့နိုင်ငံအတွက် e-commerce စနစ်ကို တစ်စတစ်စကျင့်သုံးလာ နေသော ကျနော်တို့အတွက် သတိထားစရာ လိမ်လည်မှုမျိုးကို တင်ပြလိုက်ရလေသည်။

လေ့လာသူတစ်ဦး